وفاة ابنة الإعلامية رضوى العوضي.. والجنازة غدًا بمدينة نصر

رضوي العوضي وابنتها
رضوي العوضي وابنتها

توفيت ابنة الإعلامية رضوى العوضي، ومن المقرر تشييع جثمانها غدًا عقب صلاة الظهر من مسجد حسن الشربتلي بمدينة نصر.

 

وفاة أبنة الإعلامية رضوي العوضي

ونشرت رضوي العوضي منشور على صفحتها الرسمية فيسبوك قالت فيه: “مريم في ذمه الله، صلاه الجنازه غداً السبت ٢٧/٦/٢٠٢٦من مسجد حسن الشربتلي التجمع الخامس بعد صلاة الظهر..”،

 

كلمات مؤثرة من رضوي العوضي

 

وكانت قد نشرت، قبل وفاة ابنتها بأيام، منشورًا عبر حسابها قالت فيه: “فاكره يامريم لما قولتيلي أنا هعيش علشانك ياماما فاكره يامريم لما قولتيلي انك مش خايفه وواثقه في ربنا انه هيقف معاكي ارجعيلي بقه يامريم  والنبي اقوي يابنتي على المرض ومتستسلميش ده ربنا العظيم جواكي".

ارجعيلي يا مريم

 

وتابعت: "ارجعيلي يامريم علشان نخرج ونتفسح مع بعض لسه ملحقتش اشبع منكم ياولادي ارجعيلي يامريم بقالي سبع أيام مستنياكي في أوضة المستشفى بتاعتك وانتي مش معانا وبتقاومي لآخر لحظه عارفه انك تعبتي واحتملتي كتير بس والنبي ارجعيلي تاني اطلعي من الرعايه وشيلي الأكسجين اللي حطوكي عليه وارجعي لماما يااحلى بنت في الدنيا ياعمري كله بحبك يامريم ووحشتيني قوي اللي بيحبني ذره يدعي لبنتي تقوم بالسلامه وترجعلي أنا محتاجه كل دعوة لبنتي الدعاء بيغير القدر جايز فيكم اقرب مني لربنا يسمع منه ترجعلي بنتي بالشفا والعافيه تاني أشوفها كويسه تاني ياااااااااارب مفيش غيرك مجيب”.

تم نسخ الرابط